lørdag 26. mai 2012

Lage min egen tromme!

Nå er det bare under en uke igjen til jeg får laget min egen tromme!
Gleder meg veldig til dette, og å møte kursleder Daniel Tevik
og de andre kursdeltakerne!
Trommeveska er klar! :-)

(trommeveske fra Alveskogen Design)

Alveskogen Design: http://www.alveskogen.com/



"I sjamanistisk tradisjon har trommen vært brukt som et verktøy for å
reise inn i åndeverden.
Rytmene i trommeslagene kan endre folks
bevissthetstilstand. Trommelyden gjenspeiler mors hjerteslag fra da vi
lå i hennes mage, og setter oss i kontakt med sjelen, urkraften og det
kosmiske som er i alt og alle.
Psykoanalytikeren Carl Gustav Jung
snakket om det kollektive underbevisste, sjamanen kaller det for
underverden. Men det finnes flere verdener å reise i, også verden over
og verden i mellom.
Vi kan også tenke oss dette som bevissthetslag.

Trommereisen er en reise i bevissthetslagene eller underverden. Du kan
finne svar gjennom trommereise og du kan møte kraftdyret ditt, som
hjelper deg i din selvutvikling og på din livsvei."


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ta gjerne å kommentere mine innlegg :-)