onsdag 4. april 2012

Når noen dør....


Jeg fikk vite for noen dager siden at en venninne av meg var død. Hun hadde vært syk en stund og sykdommen tok overhånd. Tankene mine går til hennes familie som har mistet en engel på jorden <3

Mange tanker svirrer i hodet mitt. Det er egentlig rart når noen dør! Det er rart å skulle dø! Ene dagen er vi der og neste dag er vi borte!
Kroppen er bare som et skall...som en bil du kjører.
Noen skifter biler flere ganger i løpet av sitt liv. "Nå har jeg prøvd en gammel Fiat og vet hvordan den fungerer, mange reprasjoner...hmmm føler jeg trenger noe nytt, vil ikke plages mer...kanskje en nyere Volvo."
Man gjør seg erfaringer underveis som man lærer av, og man søker etter mer....uten å kanskje vite hva.

Husker den dagen jeg kjørte min gamle Mazda til opphuggeren. Det var trist å gå derfra, forlate bilen, med skiltene i hånda gikk jeg bortover veien og snudde meg et par ganger for å se bilen for siste gang. Men tristheten gikk over ganske fort for jeg skulle jo kjøpe meg en ny bil!
Ny bil som jeg skulle slippe å plages med, jeg skulle slippe at den bare stoppet plutselig eller at det var noen deler som måtte byttes ut, slippe å bli irritert på bilen! Ny bil som jeg skulle få glede av, føle meg trygg i, få en bedre hverdag, være lykkelig!

Jeg tror: vi bytter "biler" (kropper/liv) etterhver som vi trenger forskjellige erfaringer. Og de rundt deg trenger å oppleve/erfare det de gjør med deg....og uten deg.....det er deres oppgave her på jorden. Vi alle har vår "historie" vi oppleve for så å gå videre. Noen har et flott liv og andre opplever forferdelige ting. Det noen opplever har også ringvirkning ut til de rundt seg....for det er det de rundt skal oppleve osv. osv.

Vår tid i dette livet er satt.
Noen vet ikke hvor lenge, andre får vite ca. hvor lenge pga. sykdom osv.
 De får forberede seg litt på å forlate dette livet....
de rundt får forberede seg......
men man blir nok ikke helt forberedt uansett.........

"Er så glad for at jeg ble kjennt med deg, du er/var ei trivelig og positiv dame!
Tenker på din familie som har mistet deg, men du lever videre i deres minner.
 Og vi alle vet at du er ikke så langt unna ;-)
Vi sees! <3"





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ta gjerne å kommentere mine innlegg :-)